All night long...

Penny har ju ätit en gång på natten ett tag nu, vanligtvis har hon ett längre sömnpass på 5-6,5 timmar innan hon vill äta. Vi har ju börjat lite smått med att försöka få in lite rutiner, och vill gärna att hon sover för natten mellan 19-20. Under dagen igår så erbjöd jag henne extra mat, så att hon i förlängningen får i sig sitt dygnsbehov men utan att äta på natten.

Hon åt sitt sista mål för dagen kl sju och somnade vid åtta-halv nio. Kl halv två gnydde hon till i vanlig ordning och jag tänkte att det var dags för lite käk. Men ist för att blanda iordning på en gång så stoppade jag in nappen och buffade några tag i rumpan, och hon somnade om! Kl fyra väckte jag henne försiktigt för att äta för då sov hon fortfarande, jag ville nämligen inte att hon skulle vakna vid fem och tycka att det var morgon, och jag tror inte riktigt att hon skulle kunna sova hela natten än. Kl halv åtta vaknade jag av att hon låg och pratade i sängen. Vilket framsteg! (Eller tillfällighet?) Nio timmar mellan matningarna och då väckte jag henne för att äta. Själv fick jag dock inte så mycket sömn, då jag var vaken mer eller mindre hela natten och väntade på att hon skulle vakna...



Den här fröken kan minsann sova om hon vill, här har pappan satt några av mjukdjuren på vakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0