Hemmafru

Jag börjar långsamt komma in i livet som föräldraledig, för ett tag sedan var jag övertygad om att jag skulle tyna bort av tristess under den här tiden. Men nu börjar jag upptäcka fördelarna med att vara hemma, för det första så får jag nu en helt annan respons från Penny, hon "pratar" en massa tillbaka, skrattar och är allmänt underbar. Jag har också upptäckt att det finns en massa saker att aktivera sig med, om man inte bara vill fastna hemma och städa och diska en massa som det så lätt blir att jag gör. Sedan har jag ju en hel drös med brudar och bebisar att hänga med, igår träffade vi t ex fifi och Elly och det hoppas vi inte var sista gången! Imorgon ska vi träffa alla mammor och bebisar från vår egen "mammagrupp" och det ska bli så himla roligt för nu är alla bebisar här!

Jag har pimpat Pennys babygym på morgonen, det är jättefint men hon verkar inte tycka att det är fantastiskt roligt. Jag har därför hängt upp några fler gosedjur från tidigare Lisebergsbesök på lite lägre höjd. Så kom dom också till nytta, fula är dom men ungar verkar ju tycka att ju fulare och grällare desto roligare!


Gymmet som en gång var fint...


Kommentarer
Postat av: Susanna

Lille H verkar inte uppskatta sitt babygym heller. Men bara en filt på golvet duger bra. Man undrar ju hur han tänker där?

2011-08-17 @ 13:02:28
URL: http://menvisst.wordpress.com
Postat av: fifi

Elly älskar sitt Pingugym och slår, sparkar och tar tag i alla figurer.



Jag hade trott att det skulle vara dödens tråkigt att vara föräldraledig, men jag vill inte ens tänka på att jag måste jobba igen!



Det var jättekul att träffas förresten!



kram

2011-08-17 @ 14:13:01
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: fifi

Haha, jag har blivit vansinnigt blödig, höll på att börja gråta när vi träffade pyttebäbisen i tisdags också...

2011-08-18 @ 19:33:04
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0