Softisch

Idag har vi hemmadag, har bara varit en sväng till affären med pärtan i bärselen. Så himla skönt. Jag ska försöka få bort den här hemska utväxten i huvudet idag också, men jag väntar nog till pappan kommer hem med det.
Vi funderar på att åka till Ullared i helgen, men det kanske är självmord på en lönehelg? Det är så mycket vi skulle behöva; refiller till blöjhinken, våtservetter och kläder, Penny har ju vuxit så våldsamt så jag tycker att hon nästan inte har några kläder nu. Jag funderar också lite på att byta nappflaskor, vi har Dr Browns nu och de har varit jättebra, men de är galet jobbiga att diska! När bebisarna är i den här åldern brukar ju magen har stabiliserat sig så det kanske funkar med "vanliga" nappflaskor nu. Sedan skulle vi behöva köpa lite saker inför Pennys matpremiär också, även om vi inte känner någon stress inför det. Jag ser faktiskt ingen anledning att redan börja med gröt och mat och sånt, jag förstår de som vill börja för att de tycker att det är roligt men vi känner som sagt inte att det är bråttom. Hon känns så liten ännu och jag är rädd att magen ska börja krångla igen nu när det funkar så bra. Sedan tycker både jag och Stefan att det är intressant med Baby led weaning så vi får se hur vi gör.


Kommentarer
Postat av: fifi

Kul att det är fler som väntar med smakportioner, det verkar annars som om de flesta börjar så fort de "får". Jag tänker också att det kan vara bra att låta magen få lite lugn och ro ett tag nu när den har blivit bra.

2011-08-24 @ 19:54:51
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0