Åtta veckor

Idag bli Penny åtta veckor och man märker väldigt tydligt att hon går igenom åttaveckorssprånget... Jag har skrattat högt åt henne flera gånger idag, fröken är väldigt mycket känsligare än vanligt och började t ex gråta stora krokodiltårar bara för att jag petade lite i ansiktet och tog bort något hon fått på kinden. Hon har också bla sämre aptit och vill ha min uppmärksamhet hela tiden. Detta bidrog till att jag stoppade ner henne i bärselen idag så att jag kunde köra ett pass tapetrivning, och det går faktiskt bra än så länge!

Jag tycker att det är skönt att hon blivit mer "rejäl", visst var det gulligt när hon var yttepytte men det blir roligare för varje dag när hon är med mer. Vi pratade lite om hennes säng igen då jag sov lite dåligt i förrgår, men ingen av oss vill egentligen sluta upp med samsovningen, Stefan allra minst. Han och hon sover ju oftast tätt, tätt ihop på nätterna, jag tror de kompenserar för tiden han är på jobbet på dagarna. Imorse när Stefan gick till jobbet la jag Penny på min arm och sedan sov vi så till halv tio, så galet mysigt att vakna upp med sin lilla bebis tätt intill.

Eftermiddagsvila förra veckan i värmen

Kommentarer
Postat av: fifi

Elly var lite kinkig när hon var 8 veckor också, men som tur är så går det över fort.



Det är så galet mysigt att samsova! Skulle inte kunna tänka mig att inte sova med Elly!



Men vad kul att du såg mig på infon på ÖS! Jag tror inte att jag skulle känna igen någon därifrån, jag var så uppslukad av hela förlossningsgrejen :)

2011-07-08 @ 17:22:29
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0