Endast mamma och bebis är vaken...

Vi har haft en galet bra natt här efter några jobbiga, bebis har sovit länge, bajsat och inte haft ont i magen! Kan det vara så att flaskan jag köpte i Linné igår verkligen fungerade? Synd bara att min kropp är inställd på att hon ska äta efter 2 ½ timme och vaknar av sig själv då... Men jag känner mig ändå väldigt utvilad, dock hade jag lovat mig själv att försöka sova vidare en stund nu på morgonen men det går verkligen inte, jag är för mycket morgonmänniska för det.

Jag har tänkt på en vän till mig som är inne på förlossningen när jag vaknat inatt, jag hoppas verkligen att det går bra och att de kanske fått sin lilla son nu. Jag har märkt att förlossningen nog verkligen är kvinnornas version av lumpen, iaf jag kan inte få nog av att prata om den. Inte så konstigt iofs då det är en mycket mäktig upplevelse hur den än går till. Jag längtar tills alla i vår lilla egenkonstruerade "mammagrupp" fått sina bebisar så att vi kan frossa i förlossningssnack, hehe... Jag tycker även att det är hur roligt som helst att läsa andras förlossningshistorier, men blir jätteavundsjuk och småirriterad om den gått väldigt lätt...

Jag vet inte vad vi ska hitta på i helgen, men det blir nog lugnt. Darling ska få sova ut och han kommer nog att sova ganska länge, vi behöver nog ha en softardag alla tre, nu har Penny somnat här bredvid igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0