Malmoe

I onsdags kom S på att han ville åka till Malmö på flippertävling, jag var ganska pepp på idén eftersom jag har vänner där och har tänkt åka till Malmö i tio år men av någon outgrundlig anledning aldrig kommit iväg. Men jag och P ville bara följa med om någon av vännerna ville leka med oss, hänga på en flippertävling en hel dag hade vi igen lust till... Härligt nog var en vän tillgänglig på lördagen och en annan på söndagen!

Resan ner gick hur bra som helst, P sov hela tiden och vaknade lägligt nog när vi parkerat utanför hotellet. Men då var det som vanligt mat som gällde NU, och inte om tre minuter. Lilla P kan verkligen låta som om det är mest synd om henne i hela världen och att hon inte fått mat på flera dagar... Vi checkade in på hotellet (som var lite av en besvikelse då vi fått två enkelsängar, vi skulle ju såklart ha bett om att få byta men det kom vi på när vi packat upp) Mötte upp min vän C och sedan vinkade vi av pappan och gick och lunchade på lilla torg. När C var tvungen att gå gick jag och P tillbaka till hotellet för lite mat för lilla fröken, och sedan gick i iväg till tävlingen så att stolta pappan fick visa upp sin lilla guldklimp. Efter lite häng på tävlingen gick jag och P tillbaka till hotellet igen och eftersom P hade sovit i vagnen precis hela dagen, ville hon sedan inte alls ta någon kvällslur utan hon var vaken från 19-00...

När jag vaknade på söndagen hade jag ont i ryggen, usch vilka dåliga sängar det var. S berättade att P hade varit väldigt svår att söva, och jag hade somnat ifrån som vanligt... Jag är väldigt kvällstrött nu så S får nästan alltid ta nattningen, den som är den jobbiga då hon har lite svårt att komma till ro... Men pappa är helt enkelt bäst på att natta och vjyssa och har mycket bättre tålamod än mamma, å andra sidan brukar jag ta de flesta nattmatningarna. 

På söndagen mötte vi upp fina A och hennes nya kille i Västra hamnen, det var galet varmt tyckte speciellt jag som inte funkar så bra i extrem värme... Vi tog en promenad och lunch innan det var dags att åka hem, även den här gången sov P hela resan och vaknade upp när vi parkerade utanför hemmet, exemplariska unge!

Öresundsbron


Snurrtornet


Vimlet i Västra hamnen


A och P- Gullungar!




Männen- Mycket bilsnack som vanligt...


Fin helg!


Kommentarer
Postat av: Annabanana

Tjoho! Där är vi ju, jag och lilla lilla pyret! Hittade bloggen nu först jag. Vi kommer o hälsar på snart, ok?! Kram

2011-06-27 @ 20:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0