Schexigt

Midsommarhelgen för detta året är över, jag är ju inget stort fan av denna helg så det känns skönt. Hela den här pripps- blå grejen brukar vara svår att leva upp till. I år firade vi precis som man "ska" dvs i en stuga i skärgården med ett helt gäng och sillunch, grillning och sällskapslekar ingick. Det var trevligt men det kändes väl sådär att vara det enda paret med barn, ett tag var ljudvolymen öronbedövande och jag var rädd att vi skulle vara tvungen att tillbringa kvällen inne på vårt rum för att skona stackars Penny. Volymen sänkte sig dock, och det blev en riktigt härlig kväll när Penny tillslut somnade i Lottas famn och jag och Stefan kunde bara vara en stund. Jag tog också ett halvt glas rödvin vilket var som en liten bit av himlen...

Igår trodde vi att någon kidnappat vår dotter och bytt ut henne mot en inte lika charmig variant... Det gnälldes, utstöttes små illvrål i protest, åts konstant och skulle minsann inte sovas. Jag stoppade henne tillslut i selen och då somnade hon där medans vi städade. På kvällen tog vi spårvagnen till Liseberg och då sov lilla skatten i vagnen flera timmar. Vi hade ett väldigt mysigt besök på Liseberg och avslutade helgen hemma i soffan med bubbel, ost och kex (schex)


Glass!
   



Stefan kammade hem storvinsten, tyvärr kanske man ska säga...


Penny vaknade på väg hem och då kan man få äta i farten



Kommentarer
Postat av: Sofie

Men vad ni är fiiina! Längtar ihjäl mig. Midsommarpussar till er alla tre.

2011-06-27 @ 21:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0