Tick tack

Penny är redan en månad, tiden går verkligen fort! (Den mest frekvent använda frasen av småbarnsföräldrar?) Sedan några dagar har hon blivit mycket mera "med", hon fokuserar blicken och följer föremål som man håller upp framför henne. Hon har fått världens goaste bebislår och jag med mina obefintliga muskler kan inte längre lyfta henne hur som helst som när hon var helt ny... När hon är nöjd småler hon också mest hela tiden, mest med ögonen, "smize" som Tyra Banks tjatar om liksom.

Det tar tid att anpassa sig till det här nya livet, jag är grymt dålig på att ta det lugnt och kör ofta på som om det inte fanns en morgondag. Städa, tvätta, springa på stan osv, när jag ibland skulle behöva ta det lugnt eftersom sömnen inte är den bästa. Men jag har så sjukt svårt att sova på morgonen eller på dagen, jag älskar ju att vara vaken tidiga morgnar, och på dagen finns det ju en massa att göra... Penny vaknar med ungefär tre timmars mellanrum på natten, vilket jag tycker är helt ok. Dock har hon svårt att komma till ro på kvällen, det är nog helt enkelt så att hon har sin vakenperiod då, precis som hon hade i magen. Fast igår var hon vaken mellan 18-23 vilket är alldeles för länge för en liten bebis... Jag har lite fått för mig att det blir så när hon sover för mycket på dagen, igår var vi på stan och hon somnar så fort man lägger ner henne i vagnen, vilket ledde till att hon missade sin vakenstund på eftermiddagen. Idag ville jag inte att det skulle bli så, så vi har bara tagit det lugnt, gick bara en en sväng med vagnen och jag la mig på en filt och läste en tidning medans hon sov mitt på dagen. Får se nu om det gör någon skillnad för kvällspigga bruden! Imorgon ska vi åka till Kungsbacka och träffa A som jag jobbade med förut, hennes kille och deras lilla W som är ungefär två veckor yngre än Penny, ska bli så himla roligt!

Vissa har inga problem att sova på morgonen och i vilka ställningar som helst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0